آسان کمک لذت ببر

آسان کمک لذت ببر
آسان کمک لذت ببر 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسان کمک لذت ببر و آدرس easyhelp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ساخت محافظ چشم

 

شکل 1

در این درس شما با استفاده از قسمت جلوی کلاه به عنوان قالب اولیه، محافظ چشم یا همان آفتاب گردان را مدل سازی خواهید کرد. محافظ چشم به عنوان یک شیئ جداگانه مدل سازی شده و در پایان به کلاه متصل می شود.

ساخت محافظ چشم

1. درس قبلی را ادامه دهید و یا فایل Low_Poly_Head08.max  را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به Create Panel بروید و گزینه‌ی Shapes را انتخاب کنید.
3. در قسمت Object Type، بر روی دکمه‌ی Line کلیک کنید.
4. در نمای Right، در جلوی سر، یک خط با چهار نقطه‌ی اتصال بکشید. سپس بر روی نمای فعال راست کلیک کنید تا کار رسم خط پایان یابد. یک بار دیگر بر روی نمای فعال راست کلیک کنید تا ابزار Line غیر فعال شود.

این خط جدید، مسیر کلی محافظ چشم را تعیین می کند.

 

شکل 2

5. شیئ سر را در حالت انتخاب قرار دهید . سپس به حالت Polygon بروید و نزدیکترین چند ضلعی های کلاه به پیشانی را انتخاب کنید.

 

شکل 3

6. در قسمت Edit Geometry بر روی Detach کلیک کنید.
7. پنجره ای با نام Detach  باز می شود. نام شیئ را به Low-Poly-Visorتغییر داده و  گزینه‌ی Detach As Clone را تیک بزنید. بر روی Ok کلیک کنید.

با این کار، موارد انتخاب شده به عنوان یک شیئ جداگانه کپی می‌شوند.

8. از حالت Polygon خارج شوید.
9. بر روی دکمه‌ی Select By Name کلیک کنید (و یا کلید H را فشار دهید) . پنجره ای با نام Select Form Scene باز میشود. بر روی Low-Poly-Visorدو بار کلیک کنید تا انتخاب شود .

10. به حالت Polygon  بروید. چنانچه چند ضلعی های حاشیه‌ی کلاه به طور اتوماتیک انتخاب نشدند، آنها را انتخاب کنید.

 

شکل 4

11. در قسمت Edit Polygons بر روی دکمه‌ی Settings که در مقابل گزینه‌ی Extrude Polygons Along Spline قرار دارد کلیک کنید. پنجره ای با نام Extrude Polygons Along Spline باز می‌شود. بر روی دکمه‌ی Pick Spline کلیک کرده و خطی که اخیرا ترسیم کرده اید را انتخاب کنید. گزینه‌ی Align to Face Normal را غیر فعال کنید. مقدار Segments را به 3 تنظیم کرده و آیتم های باقی مانده را ریست کنید. سپس بر روی Ok  کلیک کنید.

 

شکل 5

ویرایش محافظ چشم

1. سر را در حالت انتخاب قرار دهید و با فشار دادن کلید ترکیبی Alt+X حالت See-through را فعال کنید. بر روی نمای فعال راست کلیک کرده و از منوی به تصویر کشیده شده، Freeze Selection را انتخاب کنید.

حالا سر در جای خود ثابت نگه داشته شده و شما می توانید راحت تر به ادامه‌ی کار بپردازید.

 

شکل 6

2. محافظ چشم را انتخاب کرده و حالت Polygon  را فعال کنید. سپس چند ضلعی های  داخلی و کناری محافظ چشم را انتخاب کنید.

 

شکل 7

3. در قسمت Edit Polygons، بر روی Delete کلیک کنید تا قسمت های اضافی حذف شوند.
4. به حالت Vertex بروید و نقاط اتصال محافظ چشم را به گونه ای تنظیم کنید که قسمت پایینی آن، حالت منحنی شکل به خود بگیرد.

 

شکل 8

5. از حالت Vertex خارج شوید و بر روی نمای فعال راست کلیک کرده و سپس Unfreeze All‌ را انتخاب کنید.
6. سر را در حالت انتخاب قرار داده و Alt+X را فشار دهید تا حالت See-Through غیر فعال شود.
7. به حالت Element بروید و در قسمت Edit Geometry، بر روی Attach  کلیک کنید.
8. سپس محافظ چشم را انتخاب کنید.
9. کار خود را با نام My_Low_Poly_Head_Visor.maxذخیره کنید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 14 / 2 / 1394برچسب:, ] [ 23:31 ] [ آموزش انمیشین سازی کلیک کن سریع ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
اسفند 1401
فروردين 1400 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 ارديبهشت 1394
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 215
بازدید هفته : 233
بازدید ماه : 230
بازدید کل : 52608
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1